loading...

درب و پنجره upvc

آذین در تولید کننده انواع درب و پنجره upvc در سراسر تهران و ایران با کیفیت مرغوب پذیرای سفارشات شما می باشد

آذین در بازدید : 20 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

همه چیز راجع به فایبرگلاس

فایبرگلاس در واقع نوعی پوشش است که از مواد نفتی و پشم شیشه تهیه می شود. فایبرگلاس از چند ماده مختلف تولید می شود که هرکدام خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارند اما محصول به دست آمده یک ماده منحصربه فرد با ویژگی های خاص و چگالی کمتر نسبت به مواد سازنده است که بسیار مستحکم و با دوام است. در این مقاله قصد داریم شما را با  فایبرگلاس بیشتر آشنا کنیم.

فایبرگلاس چیست ؟

باید بگوییم که در واقع فایبرگلاس کامپوزیتی از الیاف شیشه ای با مواد پلیمری است و از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری نیز به عنوان مواد زمینه در تهیه آن استفاده می شود. فایبرگلاس یک ماده کاملا مستحکم و با دوام و در عین حال سبک است، این ویژگی های منحصر به فرد فایبرگلاس باعث می شود که از آن در تولید انواع قطعات از جنس فایبرگلاس استفاده شود که شامل ساخت انواع ایرانیت ها، اتاقک ها، سپر انواع خودروها، سیلوهای سیمان، مخازن نگهداری مایعات مختلف از جمله اسید، سپتیک تانک ها، چربی گیرها، صنایع ساخت هواپیما، کشتی سازی و … می شود.

از دیگر موارد کاربرد فایبرگلاس می توان به استفاده از آن به عنوان عایق در ساخت مخازن نام برد. معمولا کامپوزیت های فایبرگلاس دارای یک نوع یا انواع بیشتری از الیاف تقویت کننده هستند که توسط رزین احاطه می شود، گاهی اوقات نیز از مواد مغذی مثل فوم ها در ساخت فایبرگلاس استفاده می شود.  این مواد باعث می شود که استحکام و سختی فایبرگلاس افزایش پیدا کند.

در حال حاضر الیافی مثل الیاف شیشه، الیاف کربن یا الیاف آرامید و کولار در ساخت فایبرگلاس به عنوان مواد مغذی به کار برده می شود که مهمترین و پرکاربردترین آنها الیاف شیشه ای است. همچنین رایج ترین رزین مصرفی در ساخت فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع است، البته انواع دیگری چون  اپوکسی ها، وینیل استرها، فنولیک ها نیز در این زمینه مورد استفاده واقع می شوند.

یکی از مهمترین کاربردهای فایبرگلاس استفاده از این ماده در ساخت مخازن صنعتی مقاوم در مقابل حرارت و اسید است. مخازن فایبرگلاس ضد خوردگی هستند، با هیچ ماده شیمیایی وارد واکنش نمی شوند و همین مسئله باعث می شود که در ساخت مخازن صنعتی به ویژه مخازن نگهداری اسید از مواد فایبرگلاس استفاده شود.

مواد اولیه صنایع فایبرگلاس کدامند؟

برای ساخت فایبرگلاس از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود، فرمولاسیون ترکیب معمولا با توجه به کاربرد کامپوزیت ساخته شده انتخاب می شود. مواد اولیه برای تهیه فایبرگلاس به شرح زیر است:

– رزین های پلی ‏استری ارتوفتالیک و ایزوفتالیک

– رزین وینیل استر

– رزین اپوکسی

– شتاب دهنده کبالت و سرب

– هاردنر اپوکسی و UP

– اروزیل

– تیتان

– الیاف شیشه سوزنی و حصیری

– کربنات کلسیم

ورق فایبرگلاس چیست؟

معمولا فایبرگلاس را به صورت ورق های فایبرگلاس مورد استفاده قرار می دهند. ورق فایبرگلاس از مخلوط رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و مواد دیگری ایجاد می شود.

از ورق فایبرگلاس در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

همانطور که در بخش کاربرد فایبرگلاس اشاره کردیم، این محصول کاربردهای فراوانی دارد، معمولا از ورق های فایبرگلاس که یکی از محصولات تولید شده از فایبرگلاس است در نورگیر سالن های سوله در قسمت سقف یا بدنه، گلخانه ها یا پارکینگ ها، کابین و کفی عقب اتومبیل، استخر، سونا و مخازن سپتیک نیز استفاده می شود.

ویژگی های کامپوزیت فایبرگلاس

فایبرگلاس از ترکیب مواد شیمیایی با خواص مشخصی ایجاد می شود، محصول نهایی دارای ویژگی هایی است که شباهت به ویژگی های مواد اولیه ندارد، این ویژگی های منحصر به فرد شامل سبک بودن، استحکام بالا، دوام و ماندگاری قابل توجه، پایداری در مقابل اشعه UV و مقاومت خوب شیمیایی است.

از جمله دیگر ویژگی های قطعات فایبرگلاس این است که با اشکال و کیفیت های مختلف در بازار عرضه می شود و استفاده از آنها صرفه اقتصادی قابل توجهی دارد. فایبرگلاس ماده ای است که هرگز در طبیعت تجزیه نخواهد شد، ماندگاری این ماده در طبیعت حتی از ماده پلی اتیلن نیز بیشتر است.

نتیجه گیری

باید بگوییم که فایبرگلاس یک ماده کاملا تطبیق پذیر است که وزن بسیار کمی دارد، از طرفی استحکام ذاتی ترکیبات فایبرگلاس باعث می شود که از آن بتوان در صنایع مختلفی بهره برد، از ساخت قطعات هواپیما، کلاه های ایمنی، قایق و  خودرو تا روکش های مقاوم، بافت های سطحی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، لوله کشی ( لوله آبگرمکن ها، لوله آب آشامیدنی، لوله فاضلاب و … ) می توان از قطعات فایبرگلاس به شکل ورقه یا کامپوزیت استفاده کرد.

البته باید اضافه کنیم که مراحل ساخت و تولید فایبرگلاس باید در شرایط استاندارد و ایمن انجام گیرد چرا که در زمان پخت رزین بخار سمی استایرن آزاد می شود که این بخارات  برای غشای مخاطی و دستگاه تنفسی بسیار تحریک کننده و سرطان زا هستند. همچنین در تولید این ماده در غلظت های خاص ممکن است خطراتی مثل انفجار ایجاد شود.

برای این که از فایبرگلاس استفاده بهینه کنید، بهتر است با مزایا و معایب استفاده از این ماده در صنعت مورد نظر خود آگاه باشید، بهتر است در این زمینه تحقیقات لازم را قبل از اقدام به استفاده از فایبرگلاس انجام دهید.

آذین در بازدید : 101 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

فایبرگلاس و اطلاعات مربوط به این موضوع را قصد داریم در مقاله امروز خود به بررسی آن بپردازیم. برای این که بتوانید از تجهیزات و یا داشته های در سازه های ساختمانی و یا مواردی از این قبیل محافظت کنید، استفاده و آگاهی از ترکیبات محافظ برای این موارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات کلی درباره فایبرگلاس و موارد مربوط به آن را به طور اجمالی مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فایبرگلاس چیست؟

اگر بخواهیم به طور کلی درباره فایبرگلاس توضیح دهیم، بهترین مشخصه این است که درباره ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن در ابتدا برای شما بگوییم. فایبرگلاس نوعی کامپوزیت از الیاف شیشه با مواد پلمیری بوده که از پشم شیشه به عنوان یک عامل تقویت کننده و همچنین از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه ای استفاده می کند. ورق موجود در فایبرگلاس از اختلاط عناصر مختلفی تشکیل شده است. از این موادها می توان در ابتدا به رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و . . . اشاره کرد. این ترکیب یک گزینه بسیار مناسب برای پوشش قرار دادن تجهیزات مختلف است. یکی از این موارد در پوشش قرار دادن مخازن  مختلف توسط فایبرگلاس است. معمولا فایبرگلاس همانطور که در بالا به آن اشاره شد، از ترکیبات مانند رزین پلی استر، الیاف شیشه و یا رنگ تشکیل می شود.

حال این امکان وجود دارد که چنین ترکیبی به منظور افزایش میزان مقاومت و یا کارایی بیشتر، تغییر کرده و به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر قرار باشد از ورقه های فایبرگلاس در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، وزن آن را کمتر کرده و سپس در این زمینه ها از آن  استفاده می شود. از نمونه های مورد استفاده در ساختمان سازی می توان به ایرانیت یا حتی ساندویچ  پانل های فایبرگلاس اشاره کرد. به همین دلیل برای این که بتوانید در زمینه انتخاب فایبرگلاس موفق تر عمل کنید، بهتر است حتما در ابتدا از این ترکیب بر اساس زمینه کاری خود استفاده کنید.

ویژگی های فایبرگلاس و ورقه آن

ورقه های فایبرگلاس نوعی ترکیبات بسیار خاص با استفاده های گسترده هستند که بر اساس نیاز و نمونه کاری شما می توانند تا حدود بسیار زیادی متفاوت باشند. این ترکیب از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار است که به نوبه خود می تواند تاثیرات بسیار زیادی در زمینه کاری و تحت استفاده شما به خود بگذارد. فایبرگلاس نوعی ترکیب مناسب با ویژگی و کارایی متعدد است. از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاربرد بسیار زیاد و وزن بسیار کمی دارد.

وزن بسیار کم فایبرگلاس به این معنی نیست که نمی توان از این ترکیب در شرایط سخت و یا تحت فشار استفاده کرد. وزن بسیار پایین این محصول باعث شده تا بتوان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد. جدا از این موارد، پایین بودن وزن فایبرگلاس باعث می شود تا فرایند نهایی کار از شکلی زیبا، وزنی بسیار پایین و قیمتی بسیار مناسب برخوردار باشد.

از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

یک دلیل بسیار مهم نسبت به کارایی و مقاومت بسیار بالای فایبرگلاس، بحث ترکیبات آن است. فایبرگلاس به لطف ترکیبات کاربردی و مقاوم خود می تواند به مانند فلزات عمل کرده و تا حدود بسیار زیادی به جای آن ها نیز از این ترکیب استفاده کرد. نکته مثبت فایبرگلاس در مقایسه با فلزات در این است که این ترکیب قیمت بسیار پایین و کارایی بسیار مناسبی دارد.

فایبرگلاس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

فایبرگلاس به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی مضر مانند اشعه ماورابنففش و مواردی از این قبیل، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مقایسه با نمونه های مشابه به خود باشد. این ترکیب به میزان بسیار بالایی مقاونت در برابر عوامل مضر و همچنین ترکیبات شمیمایی مضر در ساز و کار یک سازه دارد.

فایبرگلاس گزینه ای شیک و ارزان تر از فلزات و یا نمونه های مشابه به خود است.

فایبرگلاس به دلیل این که در رنگ و طرح های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، دست شما را در انتخاب باز می گذارد؛ این به این معنی است که کارایی این محصول نسبت به سایر نمونه ها بسیار بیشتر است. همچنین از نظر کلاس کاری بسیار عالی و از نظر قیمت بسیار پایین به حساب می آید.

انواع فایبرگلاس موجود در بازار

ورق های فایبرگلاس بر اساس نیاز مخاطب و همچنین کاربردهای مختلف خود، دارایی تقسیم بندی های متفاوتی است. این عامل باعث می شود تا شما بتوانید بهتر و راحت تر نمونه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از کارایی آن نهایت استفاده را ببرید. از انواع ورق فایبرگلاس موجود در بازار می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • ورق فایبرگلاس ضخیم
  • ورق فایبرگلاس مات
  • ورق فایبرگلاس شفاف
  • ورق فایبرگلاس طرح دار
  • ورق فایبرگلاس رنگی

این نمونه ها را می توان از رایج ترین انواع ورق فایبرگلاس در بازار دانست که در نمونه های مختلفی می توانند مورد استفاده قرار گیرد. از کاربرد ورق های فایبرگلاس می توان به نورگیرهای سالن ها، گل خانه ها، پوشش سقف و یا بدنه سازه های مانند سازه های دریایی و یا هوایی اشاره کرد.

جمع بندی

انواع ورقه فایبرگلاس و اطلاعات مربوط به این ترکیب از مواردی بود که در این مقاله به آن پرداخته شد. نظر شما چیست؟ آیا این ترکیب یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده به حساب می آید؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با ما همراه باشید.

آذین در بازدید : 21 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از مصالح ساختمانی که امروزه از آن استفاده های زیادی می شود فایبرگلاس است. بنابراین فایبرگلاس، از  زمره مصالح ساختمانی به شمار می رود که از آن به طور معمول برای دستیابی به اهدافی از قبیل عایق بندی، حفاظت از مخازن اسید و آب و… استفاده می شود. هم چنین این ورق ها دارای کاربردهای وسیع در صنایع مختلف نیز هستند. به طور کلی می توان گفت فایبرگلاس، کامپوزیتی است که از الیاف شیشه و مواد پلیمری تولید شده است. از پشم شیشه در تولید فایبرگلاس، به عنوان ماده تقویت کننده، استفاده می شود و مواد پلیمری موجود در ترکیبات فایبرگلاس، به عنوان زمینه آن مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین قطعه فایبرگلاس و یا کامپوزیت، از مخلوطی از رزین، پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و…. ایجاد شده است.

اجزای تشکیل دهنده فایبر گلاس

اجزای تشکیل دهنده فایبرگلاس و یا قطعات کامپوزیتی عبارتند از: الیاف تقویت کننده و رزین ها.

الیاف تقویت کننده فایبرگلاس

کامپوزیت ها و یا قطعات فایبرگلاس، از انواع مختلفی از الیاف تقویت کننده تشکیل شده اند که تمامی آن ها توسط رزین ها، احاطه شده اند. به طور کلی می توان گفت الیاف تقویتی، نقش اصلی را در میزان استحکام و افزایش قطعات کامپوزیتی بر عهده دارند. بعضی از الیاف های تقویتی به کار رفته در تولید فایبرگلاس عبارتند از: الیاف شیشه، الیاف کربن، الیاف آرامید، کولار و… هر کدام از این الیاف، دارای شکل های مختلفی هستند و انواع متعددی نیز دارند. متداول ترین الیاف تقویت کننده فایبرگلاس، الیاف شیشه ای هستند.

رزین های فایبر گلاس

از دیگر موادی که در تولید قطعات فایبرگلاس از آن ها استفاده می شود می توان بعضی از مواد پلیمری را نام برد. مواد پلیمری که در تولید قطعات فایبرگلاس مورد استفاده قرار می گیرند رزین نام دارند. رزین ها، موادی هستند که به عنوان چسباننده در تولید این قطعات، به کار گرفته می شوند.

به طور کلی می توان گفت در یک قطعه فایبرگلاس، رزین سهمی بیشتر از سایر مواد به کارر فته در ساختمان آن، دارد. به طور معمول، رزین ها دو نقش مختلف را در فایبرگلاس به عهده دارند. نقش اول رزین ها این است که از آن ها به عنوان نگهدارنده و یا تثبیت کننده محل الیاف تقویتی استفاده می شود. نقش دوم رزین ها این است که این مواد در صورت اعمال نیرو و یا فشار زیاد به فایبرگلاس، باعث تغییر شکل آن می شوند و تنش موجود بر روی قطعه را در کل سطح فایبرگلاس، توزیع می کنند.

متداول ترین رزین به کار رفته در تولید فایبرگلاس، رزین پلی استر غیر اشباع است. از انواع دیگر این رزین ها نیز می توان اپوکسی ها، ونیل استر، فنولیک ها و… را نام برد.

کاربرد قطعات فایبرگلاس

در ادامه به برخی از کاربردهای فایبرگلاس اشاره می کنیم

1- کاربرد در سقف

به طور معمول از قطعات کامپوزیتی و یا انواع فایبرگلاس، در اماکنی استفاده می شود که نیازمند نوعی پوشش هستند. در حقیقت با کاربرد این قطعات کامپوزیتی، می توان شرایطی را به وجود آورد که هم سقف ایجاد شود و هم میزانی از نور به محیط مورد نظر برسد. بنابراین چنانچه صاحبان کار بخواهند در یک محل، پوششی همراه با نور، فراهم کنند می توانند از کامپوزیت های پلیمری و یا قطعات فایبرگلاس استفاده کنند. چراکه در واقع فایبرگلاس، نوعی پوشش است که از مواد نفتی و پشم شیشه به دست آمده است.

2- کاربرد به عنوان عایق

کاربرد عمده فایبرگلاس در عایق بندی است. بسیاری از کارخانه ها در سراسر جهان، مخازن آب و اسید خود را با استفاده از فایبرگلاس، عایق بندی می کنند تا از این طریق بتوانند، جلوی پوسیدگی مخازن آن را بگیرند.

3- کاربرد فایبرگلاس در تولید دیگر قطعات

فایبر گلاس، قطعه ای بسیار سبک است که استحکام و دوام بسیار بالایی نیز دارد. همین عامل باعث می شود تا انواع قطعات را با استفاده از آن تولید کنند. از جمله این قطعات می توان سپر انواع خودروها را نام برد. به طور کلی و همان طور که گفته شد فایبرگلاس در زمینه های مختلف و صنایع متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابر این عامل، از دیگر کاربردهای فایبرگلاس می توان به این موارد اشاره کرد:

تولید ایرانیت، ساخت سیلوهای سیمانی، ساخت بدنه و کاور تجهیزات پزشکی و صنعتی و…تولید صنایع دریایی و هوایی، کاربرد در صنایع ساختمانی از قبیل پارکینگ، ساخت مجسمه، ساخت دکور، ویترین، ساخت استخر و جکوزی، سینک ظرفشویی و دستشویی و…..

مزایای کاربرد فایبرگلاس

قطعات کامپوزیتی و یا فایبرگلاس ها دارای مزایای زیادی هستند. همان طور که گفته شد این قطعات، با وجود سبکی وزن، استحکام و دوام بسیار بالایی دارند. فایبرگلاس در برابر اشعه UV مقاوم است از طرف دیگر، مقاومت شیمیایی فایبرگلاس نیز در سطح بالایی قرار گرفته است.

قطعات فایبرگلاس، دارای اشکال متنوع و طرح های متعدد هستند که این مورد هم از مزیت های ویژه این قطعات است. از طرف دیگر، این قطعات، دارای وزن سبک و استحکام بسیار بالایی نیز هستند.

این مواد کامپوزیتی، علاوه بر اینکه خواص بسیاری از نظر مکانیکی دارند از نظر اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه هستند. از طرف دیگر ورق های فایبرگلاس تنها موادی هستند که هیچ گاه در طبیعت تجزیه نمی شوند و یا حتی در برابر نور خورشید از بین نمی روند.

آذین در بازدید : 18 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

کلیدها و یا سوئیچ ها از ابزارهای الکترونیکی هستند که از آن ها برای روشن کردن و یا خاموش کردن دستگاه های مختلفی که توسط جریان برق و یا الکتریسیته کار می کنند استفاده می شود. فرایند روشن کردن و یا خاموش کردن توسط سوئیچ ها به این شکل اتفاق می افتد که این نوع از ابزارهای الکتریکی، برای خاموش کردن دستگاه الکتریکی مورد نظر، مدار الکتریکی را قطع می کنند و زمانی که بخواهند به روشن کردن کمک کنند این مدار را دوباره متصل می نمایند.

راکر سوئیچ که به آن کلید راکر نیز گفته می شود نوعی از سوئیچ است. این نوع از کلید می تواند با استفاده از یک حرکت الاکلنگی و با کاربرد یک یا چند نوار فلزی که در دوسر پلاتین قرار گرفته است، مدار الکتریکی را قطع نماید و یا آن را وصل کند و به این طریق، عملیات روشن کردن دستگاه و یا خاموش کردن آن را به انجام برساند. این نوع از سوئیچ ها امروزه به وفور ساخته می شوند و در بازار وجود دارند. از این نوع ابزار می توان در وسائل مختلف الکتریکی استفاده نمود.

از جمله موارد کاربرد این نوع از کلیدها، می توان به استفاده از آن ها در کنسول های بازی های ویدئویی، اشاره کرد. از طرف دیگر در بسیاری از ابزارهای پزشکی و یا صنعتی نیز از راکر سوئیچ استفاده های زیادی به عمل می آید.

اجزاء اصلی تشکیل دهنده راکر سوئیچ و نحوه عملکرد آن ها

به طور معمول در سختمان کلیدهای راکر، 2 جزء اصلی به کار رفته است. این دو جزء عبارتند از محرک و کانتکت ها. در ادامه به معرفی این دو جزء و نحوه عملکرد آن ها در روشن کردن و یا خاموش کردن سوئیچ راکر می پردازیم.

1- محرک

جزء اول تشکیل دهنده راکر سوئیچ، یک محرک است که بر روی یک محور مشخص نصب شده است. این محور به کلید راکر، این امکان را می دهد تا با ایجاد حرکت الاکلنگی، مدار الکتریکی را قطع نماید و یا آن را متصل کند.

2- کانتکت ها و یا پلاتین ها

جزء دوم تشکیل دهنده راکر سوئیچ، کانتکت ها هستند که به آن ها پلاتین نیز گفته می شود. در حقیقت نحوه قرار گرفتن و یا وضعیت این پلاتین ها مشخص می کند که کلید راکر، در حال حاضر، وشن است یا خاموش.

به طور کلی، مجموعه ای از پلاتین ها و یا کانتکت ها معین می کنند که کلید راکر، باز است و یا در حالت بسته قرار گرفته است. کانتکت ها زمانی که بسته هستند اجازه عبور جریان برق را صادر می کنند این به معنای آن است که سوئیچ، روشن است. اما کانتکت های باز، جریان برق را قطع می نمایند و این بدان معناست که سوئیچ مورد نظر، خاموش است.

از طرف دیگر زمانی که راکر سوئیچ، در جهت روشن، روشن می شود می تواند کانتکت ها را به حالت بسته، سوق دهد. وقتی کانتکت ها در حالت بسته واقع می شوند برق، در میان آن ها جریان پیدا می کند. همین عامل سبب می شود تا جریان الکتریسیته و یا برق، به دستگاهی که کلید راکر، بر آن نصب شده است، راه پیدا کند.

در مقابل، هنگامی که کلید راکر به سمت خاموش حرکت کند، کانتکت ها و یا پلاتین ها را باز می کند. وقتی کانتکت ها در حالت باز واقع می شوند، در واقع بین آن ها هیچ گونه اتصالی بر قرار نیست. بنابراین کانتکت ها از این طریق، مانع از عبور جریان الکتریسیته می شوند و برق را از خود عبور نمی دهند.

انواع دیگر راکر سوئیچ

لازم به ذکر است که راکر سوئیچ انواع مختلفی دارند. بنابراین ممکن است در برخی از فرایند و یا عملکرد آن ها اختلافاتی جزئی مشاهده شود. برای نمونه در برخی از کلیدهای راکر که در موارد صنعتی و یا ماشین های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند روشن شدن و یا خاموش شدن، اندکی متفاوت است.

در اینگونه ابزار، با قطع شدن جریان الکتریسیته در یک سمت، جریان الکتریکی در سمت دیگر، متصل و برقرار می شود. در حقیقت این کلیدها برای این مواقع، به گونه ای طراحی شده اند که در سه حالت کاملا خاموش، سمت راست روشن سمت چپ خاموش و یا سمت چپ روشن سمت راست خاموش قرار می گیرند.

راکر سوئیچ

هم چنین قابل ذکر است که در برخی از انواع راکر سوئیچ، چراغی طراحی شده است. وجود این چراغ در کلیدهای راکر، برای این است که از طریق آن بتوان فهمید کلید مورد نظر، روشن است و یا در حالت خاموشی قرار گرفته است. در چنین وضعیتی، کاربر این کلید و یا فردی که از آن استفاده می کند می تواند متوجه شود که کلید راکر در کجا قرار گرفته است و به راحتی آن را پیدا کند و آن را روشن و یا خاموش نماید. کاربرد این چراغ به ویژه در مکان هایی است که به میزان کافی، روشنایی ندارند و یا تاریک هستند.

کاربردهای سوئیچ راکر

همان طور که گفته شد راکر سوئیچ در انواع مختلفی تولید و طراحی می شود و در مکان های مختلف دارای کاربرد است. بخش مهمی از کاربردهای کلید راکر، در انواع وسائل نقلیه است. اینگونه وسائل نقلیه عبارتند از: اتومبیل های مختلف، قایق ها، هواپیماها و….

از کلیدهای راکر در مصارف و موارد خانگی نیز استفاده می شود و در بسیاری از لوازم خانگی نیز می توان انواع کلیدهای راکر را پیدا کرد.

آذین در بازدید : 23 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

در مجموع می توان گفت سه پارامتر اساسی وجود دارد که موجب می شود یک اتصال الکتریکی و یا برقی ایمن و اطمینان بخش به وجود آید. این سه مورد عبارتند از: وجود سیم مناسب برای استفاده در اتصال، وجود سرسیم مناسب و یا کابلشو مطمئن و سپس اتصال سالمی که باید بین این دو عامل، برقرار گردد. اگر یکی از این موارد نام برده از جمله سرسیم مورد استفاده برای برقراری اتصال، به درستی انتخاب نشود و یا عملکرد صحیحی نداشته باشد باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری می گردد و می تواند باعث خطراتی از جمله آتش سوزی شود.

بنابراین نقش سرسیم در یک اتصال الکتریکی و یا الکترونیکی نقشی غیر قابل انکار است. به طور کلی سرسیم  و از جمله سرسیم  اردکی، به بعضی از قطعات فلزی گفته می شود که از آن ها برای استفاده در سیم کشی های مختلف و برای کاربرد در ابزار و ادوات الکتریکی و برقی و یا خودرویی، استفاده می شود.

سر سیم اردکی نیز همان طور که گفته شد یکی از انواع سرسیم است که از آن برای ایجاد اتصالی امن در انواع مختلف خودرو استفاده می شود. چراکه سیم های افشان به طور معمول دارای حالتی پراکنده هستند. بنابراین امکان اتصالی کردن از طریق این سیم ها و یا حتی خطر برق گرفتگی وجود دارد. از طرف دیگر وجود این قطعه برای زیباسازی نیز مورد کاربرد است. از انواع سرسیم اردکی برای اتصال سریع در یک ترمینال استفاده های فراوانی می شود.

سرسیم ها دارای انواع مختلفی هستند و هر یک ازانواع مختلف سرسیم، مدل های مختلف و گسترده ای نیز دارند. از طرف دیگر کاربرد انواع سرسیم ها نیز در مواقع مختلف متفاوت است. همین عامل سبب می شود تا انواع سرسیم، از نظر ویژگی های ظاهری با یکدیگر تفاوت هایی را داشته باشند و از نظر ویژگی های فنی نیز با یکدیگر دارای تفاوت هایی باشند.

ابزار مورد استفاده در تولید سرسیم اردکی

اما آنچه مسلم است در ساخت انواع سرسیم از جمله انواع سر سیم اردکی، به طور معمول از ابزارهایی مانند فلزهای برنج استفاده می شود. هر چند در بعضی از موارد در تولید این قطعات از مس و فسفر برنز نیز کمک گرفته می شود. استفاده از طلا نیز در ساخت و تولید بعضی از انواع سر سیم مشاهده شده است. از طرف دیگر در تولید برخی از انواع سرسیم نیز از فلزات دیگری مانند آهن و یا استیل استفاده می شود.

با توجه به تفاوت هایی که انواع سرسیم با یکدیگر دارند و ضمن در نظر گرفتن تمامی این تنوعات، آنچه میان همه این انواع مختلف سرسیم مشترک است این است که این قطعات فلزی، دارای مقاومت الکتریکی و گرمایی کم هستند. از طرف دیگر خاصیت فنری به کار رفته در تولید این سرسیم ها از جمله سر سیم اردکی، که موجب شکل گیری حالت ارتجاعی در این قطعات شده است نیز در تمام این موارد قابل مشاهده است.

به طور کلی می توان گفت در هر نقطه و یا مکانی که سیم مورد استفاده قرار گرفته باشد حتما می توانیم رد و یا نشانی از انواع سرسیم و یا کابلشو را نیز مشاهده نماییم.

کاربرد سر سیم ها و سرسیم اردکی

سر سیم ها به طور معمول در تابلوهای برق استفاده می شوند. اما برخی از آن ها از جمله سرسیم اردکی در سیم کشی خودرو و سائل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول از سرسیم اردکی برای ایجاد امنیت در کار در انواع مختلف خودروها استفاده می شود . بنابراین سرسیم اردکی، از این طریق به سرعت بخشیدن به کار خودرو و راحتی عملکرد آن کمک می کند.

هم چنین انواعی از سرسیم ها در کامپیوترهای مختلف مورد استفاده شده است. بنابراین سرسیم ها در ابزار و مواد الکتریکی و الکترونیکی منازل نیز قابل مشاهده هستند. اما می توان گفت یکی از موارد عمده که می توانیم از کاربرد انواع سرسیم مشاهده نماییم و در زندگی روزمره با آن مواجه شویم در سوکت های برقی است که در اطراف خود میبینیم.

انواع سرسیم اردکی

سرسیم اردکی خود دارای انواعی است. از جمله انواع این نوع از سرسیم می توان به مدل های سرسیم اردکی دوخار و سرسیم مادگی اردکی اشاره کرد.

سرسیم اردکی دوخار

سرسیم اردکی دوخار را می توان در تمامی انواع مختلف سوکت ها از جمله سوکت های امولاتور، انژکتور پرایدها، انواع پژو مشاهده کرد. بنابراین و به طور کلی می توان این نوع از سرسیم را در انواع مختلف سوکت های خودرویی قفل دار مورد استفاده قرار داد.

سرسیم مادگی اردکی

سرسیم مادگی اردکی نوع دیگر این سرسیم است که به آن در اصطلاح ATX نیز گفته می شود. سرسیم مادگی اردکی دارای بال های بلند است. این نوع از سرسیم های اردکی به طور معمول در روکش انواع سیم قرار داده می شوند. هم چنین برای ایجاد قلاب های بلند نیز مناسب هستند و کاربردهای وسیعی در این زمینه نیز دارند.

نحوه تولید سرسیم اردکی

سرسیم های اردکی مانند سایر سرسیم های موجود، با استفاده از قالب های سنباده ماترسی تولید می شوند و هم چنین در تولید آن ها از دستگاه های پرس اتوماتیک نیز استفاده می شود. این پرس ها دارای انواع مختلف متوسط و سنگین هستند. در حقیقت استفاده از پرس های اتوماتیک در تولید سرسیم اردکی و سایر انواع سرسیم ها، روشی نوین در تولید این محصول است. قبل از این روش تولید برای ساخت انواع سرسیم، از روش های قدیمی از جمله پرس های دستی استفاده می شد.

آذین در بازدید : 27 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

یک آی سی (IC) که گاهی اوقات تراشه یا ریز تراشه نامیده می شود، یک قطعه الکترونیکی است که هزاران یا میلیون ها مقاومت کوچک، خازن و ترانزیستور بر روی آن ساخته می شود که مجموع آنها را یک آی سی تشکیل می دهد. یک IC می تواند به عنوان تقویت کننده، اسیلاتور، تایمر، شمارنده، حافظه کامپیوتر یا ریز پردازنده عمل کند که در قطعات الکترونیکی مختلف متفاوت بوده و کاربردهای بسیار فراوانی در طراحی و تولید این نوع قطعات دارد. به راحتی می توان گفت بدون وجود آی سی در یک مدار الکترونیکی نمی توان طراحی آن را تکمیل و نهایی کرد. یک آی سی خاص آی سی پکیج به کاربرد مورد نظر بصورت خطی ( آنالوگ ) یا دیجیتال دسته بندی می شود .

انواع آی سی چیست؟

IC های خطی به طور مداوم دارای خروجی متغیری هستند (از لحاظ نظری قادر به دستیابی تعداد نامحدودی حالت است) که به سطح سیگنال ورودی بستگی دارد. پس می توان نتیجه گیری کرد که سطح سیگنال خروجی تابعی خطی از سطح سیگنال ورودی است. در حالت ایده آل، وقتی خروجی مدار در مقابل ورودی آن قرار می گیرد، نمودار به صورت یک خط مستقیم ظاهر می شود. آی سی های خطی به عنوان تقویت کننده های فرکانس صوتی ( AF ) و فرکانس رادیویی ( RF ) استفاده می شوند. تقویت کننده (آمپر) دستگاه های مختلف در این نوع آی سی ها قرار می گیرد.

آی سی های دیجیتال کاربردهای به مراتبط بیشتری در صنایع مختلف دارند که از آنها بسیار استفاده می شود. مورد استفاده آنها را می توان در رایانه ها، شبکه های رایانه ای، مودم ها و شمارنده های فرکانس به وضوح دید. IC های دیجیتال از دو اجزای اساسی تشکیل شده اند، یعنی سیگنال هایی که فقط دو حالت به نام های منطق 0 و منطق 1 دارند، این دو حالت در واقع بازگوکننده دو حالت خاموش و روشن است.

موارد استفاده از آی سی ها

آسی با توجه به کارایی بسیار گسترده ای که در صنایع مختلف الکترونیکی دارد در بسیاری از قطعات ساخت و تولید استفاده می شود که در ادامه بعضی از آنها را برای شما نام می بریم:

در ساخت ساعت مچی یا هوشمند

در ساخت تلویزیون ها

در ساخت لپ تاب ها

در ساخت قطعات کامپیوتری مانند مادربرد و گرافیک

در ساخت هارد و رم کامپیوتر

و …

آی سی پکیج چیست و چه چیزهایی روی آی سی پکیج می شوند؟

پکیج همان چیزی است که قالب آی سی را در خود قرار داده و آن را به شاخه های مختلف پخش  میکند که در صورت وجود آن به راحتی می توان قطعات الکترونیکی آی سی را به هم متصل کرد. هر اتصال خارجی روی قالب از طریق یک قطعه کوچک سیم طلا به یک پد یا سنجاق روی آی سی پکیج متصل  میشود. پین ها ترمینال های نقره ای روی یک IC هستند که برای اتصال به سایر قسمت های مدار ادامه  مییابند. این قطعات طبیعتا برای ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند،  زیرا آنچه برای اتصال به بقیه اجزا و سیمهای مدار لازم بوده، دقیقا همین موارد است. انواع مختلفی از آی سی پکیج ها وجود دارد که هر یک از آنها دارای ابعاد منحصر به فرد،  نوع نصب و / یا تعداد پین مخصوص به خود هستند.

آی سی

شماره گذاری پین های آی سی

هر پین آی سی از نظر مکان و عملکرد منحصر به فرد است، این بدان معنی است که پکیج آی سی راهی برای انتقال هر پین دارد. اکثر آی سی ها از یک بریدگی یا یک نقطه برای مشخص کردن اولین پایه استفاده  می کنند. (گاهی اوقات هر دو،  گاهی اوقات یکی یا دیگری.)

هنگامی که دانستید اولین پین کجاست، با حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت در اطراف تراشه،  تعداد پین باقی مانده به ترتیب افزایش یافته و اسمبل می شود.

یکی از اصلی ترین ویژگی های متمایزکننده نوع پکیج آی سی،  نحوه اتصال آنها به مدار است. همه پکیج ها به یکی از دو نوعی که در ادامه بیان می شود نصب  می شوند؛ یا از طریق سوراخ (PTH) یا سطح SMD  که آنها طوری طراحی شده اند تا از یک طرف به مدار متصل شده و به طرف دیگر لحیم  می شوند.

نقش آی سی در حسگرها مختلف

سنسورهای دیجیتالی مدرن مانند سنسورهای دما، شتاب سنج ها و ژیروسکوپ ها همه در یک آی سی قرار می گیرند. در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم تمامی این تکنولوژی های مدرن در تلفن همراه هوشمند شما که بارها از آن استفاده کرده اید از آی سی هایی ساخته شده است که به نوع حرکت شما واکنش نشان می دهند. این آی سی ها معمولاً کوچکتر از میکروکنترلرها یا سایر آی سی های روی مدار هستند و تعداد پین آنها در محدوده سه تا بیست است.

نتیجه گیری

در این مطلب به کاربرد و نوع کارکرد آی سی ها پرداختیم و دیدیم که بدون آی سی چرخ هیچ یک از وسایل الکترونیکی ما نمی چرخد، در نتیجه نقش کاربردی آی سی ها در زندگی امروز بشریت بسیار مهم شده است. شاید مخترع آی سی آن روز که این اختراع را انجام می داد فکرش را هم نمی کرد که چه کار بزرگی برای بشریت کرده است و امروز می بینیم که نقش کار کلیدی آن فرد تا چه اندازه در زندگی ها تاثیرگذار است زیرا تمامی شرکت های الکترونیکی جهان از این قطعه کاربردی در ساخت خود استفاده می کنند.

آذین در بازدید : 23 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

کانکتورها که به آن ها ترمینال های برق نیز گفته می شود ابزارهایی الکتریکی و یا الکترونیکی هستند. از این ابزار الکتریکی و الکترونیکی، در سیم کشی ساختمان ها و برای توزیع نیروی الکتریسیته جهت اتصال کلیدها و پریزها استفاده می شود. هم چنین سیستم های روشنایی، لوازم خانگی، تجهیزات اداری و کامپیوتری، سیستم های تهویه و…. نیز از اینگونه قطعات و ابزار تشکیل شده اند.

به طور کلی از این نوع کانکتورها و یا ترمینال ها می توان برای وصل شدن به محل مورد نظر و تولید جریان الکتریسیته و تامین تغذیه مورد نیاز ابزار الکترونیکی، استفاده کرد. از جمله از این کانکتورها می توان در مواردی مانند اتصال سیم ارت، محافظ های الکتریکی و الکترونیکی، سیستم های صوتی داخل سالن ها برای فراهم نمودن تعداد مورد نیاز ورودی و خروجی، سیستم های کنترل و هشدار داخل سالن ها و ….استفاده های فراوانی نمود.

در حقیقت امروزه با توجه به تنوع و توسعه فناوریها انواع مختلفی از کانکتور نیز وجود دارد که هر یک دارای کاربردهای مختلفی است. این ابزار  و قطعات الکترونیکی و یا الکتریکی، هم چنین از نظر شکل ظاهری و بزرگی و کوچکی و یا سایز نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

همان طور که می دانیم از میان ابزارهای نوین الکترونیکی، کامپیوترها دارای جایگاه خاصی هستند. در حقیقت کامپیوترها و انواع رایانه ها توانسته اند همگام با توسعه فناوری پیش بروند و ابزار نوینی را نیز به خدمت بگیرند. در واقع می توان گفت کامپیوترها در راس هرم تنوع اتصال دهنده ها و یا انواع کانکتورها و ترمینال های برق قرار گرفته اند و انواع مختلفی از کانکتورها را مورد استفاده قرار می دهند.

علت اهمیت کانکتور ATX در کامپیوترها

به طور کلی کامپیوترها برای راه اندازی قطعات الکترونیکی خود، به یک منبع تغذیه نیاز دارند تا از این طریق بتوانند برق مورد نیاز این قطعات خود را تامین نمایند. بنابراین با استفاده از انواع کانکتورهای موجود، می توانند جریان برق و ولتاژ مورد نیاز قطعات خود را تامین کنند. در این میان انواع مختلفی از کانکتور وجود دارند که از آن ها برای اتصالات کامپیوتری استفاده می شود. این کانکتورها عبارتند از: کانکتورهای VGA، DVI، HDMI، BNC، ATX ،USB، AUX و ….. که هر یک در بخشی از کامپیوتر و برای دستیابی به هدفی خاص و کاربردی ویژه، مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین یکی از انواع کانکتورهایی که امروزه مورد استفاده بسیاری، به ویژه در انواع رایانه  ای شخصی و اداری، قرار می گیرد، کانکتور ATX است. این نوع از کانکتور به عنوان فیش مادر بورد و یا پاور نیز شناخته می شود. به طور معمول، کانکتور ATX، 24 پین است و کاربرد اصلی آن، تغذیه مادر بورد در انواع کامپیوترها است. کانکتور ATX را می توان از نظر ابعاد از بزرگ ترین کانکتورهای پاور کامپیوترها به شمار آورد.

کانکتور atx چیست؟

کانکتورATX قطعاتی هستند که برای اتصال دادن مدارهای الکتریکی و یا بخش های مختلف مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. از این نوع کانکتور در قطعات الکترونیکی نیز استفاده می شود.  پین های کانکتور ATX به صورت دو تکه 20 پین و 4 پین قابل استفاده هستند. کانکتور ATX دارای 2 استاندارد است که عبارتند از: ATX1271.X و ATX1272.X

 

ویژگی های کانکتور atx

همان طور که گفته شد کانکتورها در شکل ظاهری و ابعاد با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اما این ابزار، علیرغم تفاوت های ظاهری که با یکدیگر دارند دارای ویژگی های مشترکی نیز هستند. بنابراین ویژگی هایی که برای کانکتور atx بیان می شود در تمامی انواع کانکتور وجود دارد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- جنسیت کانکتور atx

این نوع از کانکتورها دارای دو جنس نر و ماده هستند. به طور معمول بخش مادگی این نوع از کانکتور بر روی بورد نصب می شود و بخش نرگی آن، به منظور اتصال در درون مادگی جای می گیرد در حقیقت می توان گفت این کانکتور، علاوه بر مادگی، دارای سرکابلی و یا نری های رو بوردی نیز هست. این سرکابلی های نری برای اتصال دو کابل با تعداد رشته های گوناگون، مورد استفاده قرار می گیرند.

2- پلاریته کانکتور atx

کانکتورهای مختلف به طور معمول، تنها در یک جهت خاص متصل می شوند. به همین دلیل در این نوع از اتصالات الکترونیکی، پلاریته و یا جهت مثبت و منفی حائز اهمیت بسیاری است. در بخشی از کانکتور ATX، برای اینکه این بخش ها در جهت مناسب نصب شوند و اتصال توسط آن ها برقرار گردد قطعه ای قرار داده می شود تا در دیگر جهت ها قابلیت کاربرد و یا اتصال نداشته باشند.

3- اتصال کانکتورATX

در حقیقت مهم ترین بخش در انواع کانکتور و از جمله کانکتور ATX، بخش اتصال آن است. بخش اتصال  کانکتورها در واقع، شامل قطعاتی فلزی و ریز است که معمولا در داخل آن ها قرار گرفته اند. وظیفه اصلی این قطعات فلزی ریز، برقرار کردن اتصال بین نرگی و مادگی است.

4- پایه در کانکتورATX

وجود پایه در انواع کانکتورهای موجود، سبب می شود تا بدانیم یک کانکتور و از جمله کانکتور ATX در حقیقت از نظر مکانیکی، باید چگونه نصب شود و زاویه آن با سایر قطعات و اتصالات چه مقدار باشد.

5- سیکل طول عمر کانکتورATX

سیکل طول عمر را در حقیقت می توان تعداد دفعاتی دانست که می توان از یک نوع کانکتور از جمله کانکتور atx استفاده کرد. در واقع سیکل طول عمر یک کانکتور، می تواند تعداد دفعات کارکرد آن کانکتور را نشان دهد.

آذین در بازدید : 21 یکشنبه 27 مهر 1399 نظرات (0)

هر فرایندی که کیفیت آب را بهبود بخشد تا به اهدافی از قبیل نوشیدن، آبیاری، نگهداری و... دست یابیم، تصفیه آب نامیده می شود. تصفیه شامل حذف آلاینده ها از آب برای تولید آبی است که به اندازه کافی برای مصرف انسان، بی خطر و سالم باشد. تصفیه آب، فرایندی است که طی آن، آلودگی ها از آب جدا می شوند.

در واقع هر فرایندی که مقدار ذرات معلق در آب، گرد و غبار، باکتری و یا کلر موجود در آب را حذف نماید، تصفیه کردن آن است. واژه تصفیه آب می تواند در برگیرنده سیستم های کوچک تصفیه از قبیل دستگاه تصفیه آب خانگی باشد تا ابعاد بزرگ تر مانند دستگاه تصفیه آب صنعتی و تصفیه خانه های شهری.

آلودگی های موجود در آب

دو سوم وزن بدن را آب تشکیل داده است بنابراین نیاز به مصرف آبی سالم است تا آب بدن تامین گردد. از طرفی آب، دارای آلودگی های بسیاری است و پس از تصفیه در تصفیه خانه های شهری بسیاری از آلودگی ها در آب، باقی می ماند و باعث ایجاد بیماری می شود. از جمله آلودگی های آب، ورود فاضلاب در آب است.

فاضلاب به صورت ترکیبی از آب و مواد دیگر زاید و مضر ممکن است به آب های زیر زمینی و یا سطحی نفوذ کند و چنانچه فاضلاب، تصفیه نشده باشد، تجمع می یابد و تجزیه مواد موجود در فاضلاب باعث ایجاد گازهای بد بو می شود. هم چنین بسیاری از میکروارگانیزم های بیماری زا از طریق فاضلاب وارد بدن انسان می شوند. در این مواقع و برای سالم ماندن بدن و تامین نیاز بدن به آب، دستگاه تصفیه آب به کمک می آید.

انواع دستگاه تصفیه آب

امروزه، دستگاه های مختلفی برای حذف آلاینده ها از آب، طراحی و ساخته شده اند و هر یک با توجه به نحوه عملکردشان، آلودگی های مختلفی را از آب، دور می نمایند.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

یکی از پرطرفدارترین دستگاه های تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب زیر سینکی است. همان طور که از نام دستگاه مشخص است محل نصب آن، زیر سینک ظرفشویی است. این دستگاه، عمل فیلتراسیون را با فیلترهایی کارآمد و با دوام انجام می دهد.

دستگاه تصفیه آب رومیزی

این دستگاه به راحتی بر سطوحی از قبیل میز و یا اوپن آشپزخانه قرار می گیرد. مخزن این دستگاه، از آب، پر می شود تا فیلتراسیون آب، انجام شود. این دستگاه به طور مستقیم به آب شهری متصل نمی شود و خودمان باید مخزن آن را پر و خالی کنیم.

دستگاه تصفیه آب سر دوشی و سر شیری

این دو دستگاه تصفیه، عمل تصفیه را با نصب بر مسیر خروجی شیر آب شهری انجام می دهند.

انتخاب دستگاه تصفیه مناسب

برای خرید یک دستگاه تصفیه مناسب باید به چند عامل توجه کرد. در ادامه به معرفی چند عامل برای این کار، می پردازیم.

1- توجه به حجم یا گنجایش دستگاه

پیش از انتخاب دستگاه تصفیه باید بدانیم گنجایش و ظرفیت ذخیره آب مخزن دستگاه، با کیفیت دستگاه، ارتباطی ندارد.

از طرفی باید دستگاهی خریداری نماییم که مناسب میزان مصرف روزانه مان باشد. هر چه مصرف آب در طی یک شبانه روز در خانواده، بیشتر باشد باید دستگاهی با مخزن بزرگ تر خریداری نمود.

2- رسیدگی مداوم

یکی از نکات عمده در مورد دستگاه تصفیه آب کنترل و رسیدگی مداوم به آن است تا عملکرد آن را در مواقع مختلف بررسی کنیم و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشیم.

از جمله مواردی که باید به طور مداوم بررسی شود فیلترهای دستگاه تصفیه است. تعویض به موقع فیلتر ضروری است.

3- توجه به ابعاد دستگاه تصفیه، محل نصب آن، راه اندازی، مدت زمان تعویض فیلتر، هزینه نصب و راه اندازی و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش، از جمله مواردی است که در هنگام خرید، باید بدانیم.

4- باید بدانیم مدت زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه، بسته به شرایط آب و هوایی منطقه و سختی آب، متفاوت است.

5- خرید دستگاه تصفیه آب، به نوعی خرید سلامتی برای اعضای خانواده است پس هزینه خرید آن در برابر مزایایی که دارد هیچ به نظر می رسد.

باید توجه داشت که بعضی از دستگاه ها ارزان تر به فروش می رسند اما کیفیت چندانی ندارند بنابراین نمی توانند کار رسوب زدایی و حذف آلاینده ها از آب را به درستی انجام دهند. پس خرید آن ها اساسا اتلاف هزینه است.

مراحل تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه آب

1- حذف گل و لای، شن و ماسه و آلودگی های دیگر آب توسط فیلتر 5 میکرونی

2- حذف گازها و مواد شیمیایی از آب

3- در این مرحله، فیلتر دقیق تری انجام می شود و چنانچه آلودگی از مراحل قبل، هم چنان در آب باقی مانده باشد با فیلتر 1 میکرونی در این مرحله به طور کلی از بین می رود.

4- از بین رفتن تمامی املاح مضر از آب از جمله نیترات، سرب، کلسیم و از بین بردن سختی آب و... توسط فیلتر ممبران که در حقیقت فیلتر اصلی دستگاه است.

در این مرحله 80 تا 98 درصد آلودگی آب، تصفیه می شود.

5- از بین بردن بو و طعم آب

6- میکروب زدایی آب با استفاده از اشعه ماوراء بنفش با کمک فیلتر یو وی تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب با استفاده از دو تکنیک برای حذف آلودگی عمل می نمایند.

1- فیلتراسیون فیزیکی

به معنای فشار وارد آوردن به آب برای حذف ناخالصی های بزرگ

2- فیلتراسیون شیمیایی

در این مرحله آب را از میان مواد شیمیایی عبور میدهند تا آلودگی های آن را حذف نمایند.

با پشت سر گذاشتن این مراحل به  آبی سالم و زلال برای نوشیدن، پخت غذا و... دست می یابیم.

آریس نرده در تولید انواع سازه های استیل متناسب با نیاز مشتری تخصص دارد . طراحی و تولید انواع نرده استیل ، حفاظ استیل ، نرده شیشه ای ، میز و درب و پنجره استیل برخی از این موارد هستند .

آذین در بازدید : 25 یکشنبه 27 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از معضلات جهان امروز، رشد جمعیت و به تبع آن، آلودگی های زیست محیطی است. این آلودگی ها کیفیت و بهداشت آب آشامیدنی را نیز با مشکل مواجه کرده است. نفوذ انواع آلودگی به آب، وجود نیترات در آب و فاضلاب های انسانی، منابع آبی را بیش از پیش آلوده ساخته است. وجود این مواد زاید در آب آشامیدنی، آثاری سوء برای ما ایجاد کرده که از جمله این موارد می توان در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان ها را نام برد.

از بین رفتن آلودگی های آب با دستگاه تصفیه آب

آب در چندین مرحله تصفیه می شود اما در هر مرحله مقداری از ذرات آلاینده با آن باقی می ماند. از طرف دیگر بسیاری از منابع آبی موجود، دارای پس آب های صنعتی، آلودگی های خانگی، گل و لای، باکتری و بسیاری از میکروارگانیزم ها هستند که تمامی این ذرات، برای سلامتی مضرند.

 به همین منظور و به دلیل دستیابی به آبی سالم، برای حذف آلاینده ها از آب و تصفیه آن از هر گونه میکروب و عامل بیماری زا از دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. دستگاه تصفیه آب، آلاینده های آب را از آن جدا می کند و آبی خوش و گوارا برای نوشیدن و سایر استفاده ها در اختیار افراد قرار می دهد.

چرا به دستگاه تصفیه آب، نیاز داریم؟

1- حذف نیترات از آب

در تاسیسات تصفیه آب شهری، بسیاری از ذرات معلق و محلول در آب از جمله نیترات از بین نمی رود. نیترات از خطرناک ترین آلاینده هاست و استفاده از آن باعث رشد سلول های سرطانی می شود.

برای حذف و پاک سازی نیترات از آب، نیازمند استفاده از دستگاه هایی با فیلترهای پیشرفته هستیم تا بتوانند آب را از آلودگی دور نمایند. در ساختمان دستگاه های تصفیه آب، فیلترهایی به کار رفته است که انواع آلودگی از قبیل نیترات را از آب حذف می کند.

2- حذف کلر از آب

در تصفیه خانه های شهری در فرایند تصفیه آب، به آب، کلر اضافه می شود تا باکتری ها را از بین ببرد و آب را ضدعفونی کند. اما این عامل یعنی اضافه کردن کلر به آب، خود داری مخاطراتی است. عنصر کلر در آب، به رشد و ایجاد سلول های سرطانی در بدن، کمک می کند. هم چنین این ماده باعث ایجاد بعضی ناهنجاری ها در جنین و بروز بیماری های قلبی  و آسم می گردد.

از طرفی میکروارگانیزم های کشته شده به وسیله کلر در آب، باقی می مانند و خود منشا بسیاری از آلودگی ها هستند.

3- حذف آلودگی های مسیر آب

آبی که توسط تصفیه خانه های شهری، تصفیه می شود تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد از لوله های زیادی در مناطق مختلف عبور می کند. لوله هایی که بعضا یا خراب و قدیمی اند و یا دچار زنگ زدگی شده اند. پس لازم است این آب، بار دیگر از فیلترهای دستگاه تصفیه عبور کند تا برای خوردن و آشامیدن، مناسب و بی خطر باشد.

4- حذف گازها از آب

بعضی از گازها در آب تصفیه شده تصفیه خانه های شهری، باقی می ماند از جمله این گازها گاز کلر است. این گاز برای عملکرد ریه ها و تنفس بسیار مضر است. چنانچه گاز کلر با پوست برخورد کند باعث آسیب پوستی می گردد و چنانچه برخوردش با مو باشد مو را دچار ریزش می کند.

بعضی از افراد، وجود انواع آلودگی ها را در آب می پذیرند اما راهکارهایی غیر از استفاده از دستگاه تصفیه مطرح می کنند که هر یک دارای نواقصی است.

1- استفاده از آب معدنی به جای دستگاه تصفیه

بعضی از افراد معتقدند با وجود آلودگی های آب و از بین نرفتن کامل آلودگی  وآلاینده ها در آب با تصفیه شهری، بهتر است از آب معدنی برای نوشیدن و مصارف روزانه استفاده کنند. این راه حل خود خالی از اشکال نیست.

از جمله این خطرات این است که برای حفاظت و نگهداری آب معدنی از آلودگی، از مواد نگهدارنده استفاده می شود. موادی از قبیل فلوراید. که خود عاملی شیمیایی و خطرناک برای بدن به شمار می رود.

2- جوشاندن آب

در نظر بعضی از افراد، جوشاندن آب، کلیه آلودگی ها را از آب می زداید و به جای استفاده از دستگاه تصفیه آب می توان آب را به صورت جوشانده، مصرف کرد.

در این صورت باید گفت استفاده از آب به صورت جوشانده، برای از بین بردن مواد مضر آب، به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست چرا که با جوشاندن آب، مواد شیمیایی مضر در آب، نه تنها از بین نمی روند بلکه غلظت بعضی مواد مضر در آب از قبیل نیترات با این روش افزایش نیز می یابد و خود باعث بروز بیماری می شود. بنابراین باید بدانیم جوشاندن آب، کیفیت آن را افزایش نمی دهد و آب را تصفیه نمی کند.

با توجه به مواردی که گفه شد استفاده از دستگاه تصفیه آب، معقول ترین راه حل برای حذف آلودگی ها از آب است.

فواید دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب، دستگاهی است که  در 4 تا 5 و یا 6 مرحله ، آب آشامیدنی را تصفیه می کند و هر گونه آلودگی از آن را با کمک فیلترهای تعبیه شده در دستگاه، پاک می نماید.

آب آشامیدنی سالم باعث سلامتی بدن، بهبود کیفیت غذا و نوشیدنی ها، رقیق کردن خون و گردش صحیح آن، کمک به هضم غذا و گوارش بهتر و... می شود. به طور کلی میتوان گفت دستگاه تصفیه آب راهی است برای رسیدن به جسمی سالم.

 آریس نرده در تولید انواع سازه های استیل متناسب با نیاز مشتری تخصص دارد . طراحی و تولید انواع نرده استیل ، حفاظ استیل ، نرده شیشه ای ، میز و درب و پنجره استیل برخی از این موارد هستند .

 

 

آذین در بازدید : 18 یکشنبه 27 مهر 1399 نظرات (0)

بسیاری از فراد ، شرکت‌ها سازمان‌ها ادارات کارخانه‌ها و تولیدکنندگان قصد دارند تا بهترین خریدار ضایعات با بالاترین قیمت را پیدا کنندکه قیمت خرید ضایعات بسیار خوبی را پیشنهاد دهد. در بازار قیمت پیشنهادی خرید و فروش ضایعات یکی از مسائل مهم در خرید و فروش ضایعات می‌باشد که بسیاری از تولید کنندگان و کارخانجات که ضایعات فروانی دارند به دنبال بهترین خریدار ضایعات برای فروش ضایعات خود می باشند .

آشنایی با بهترین خریدار ضایعات

قبل از آشنایی با بهترین خریدار ضایعات باید بدانیم که معنی کلمه “ضایعات” چیست. ضایعات به آن دسته از محصولاتی گفته می‌شود که سالم نیستند اما ارزش فروش را دارند مانند بسیاری از لوازم منزل، ماشین، ساختمان و بسیاری از مواد دور ریختنی که امکان بازیافت را دارند، ضایعات گفته می‌شود. حال این ضایعات که برای ما کاربردی ندارند، در بسیاری از مواقع ارزش پولی بالایی داشته و می‌توان با فروش آنها علاوه بر دریافت سود در جهت بازیافت آن نیز کمک کنیم.

در خصوص دسته بندی ضایعات باید گفت که ضایعات را می‌توان به طور کلی به چند دسته تقسیم کرد که هر یک را نام برده و توضیحاتی را در خصوص آنها ارائه می‌دهیم:

  • ضایعات فلزی: شامل ضایعاتی همچون آلومینیوم، مس، روی، برنج، مفرغ، چدن و غیره است.
  • ضایعات غیرفلزی: شامل پلاستیک، لاستیک، کاغذ، چوب، منسوجات، سنگ، آجر، روغن و غیره است.
  • ضایعات الکتریکی و الکترونیکی: محصولاتی که با برق سر و کار دارند مانند کامپیوتر، قطعات برقی، وسایل منزل، موبایل، تلفن و غیره.

حال که با دسته بندی ضایعات آشنا شدید لازم است بدانید که برای هر یک از این دسته بندی‌ها بهترین خریدار ضایعات در آن حوزه وجود دارد. به عنوان مثال خریدار ضایعات آلومینیوم تنها محصولاتی که درون آن از آلومینیوم و سایر آهن آلات استفاده شده است را خریداری می‌کند و یا خریدار ضایعات پلاستیک تنها محصولات و ضایعات پلاستیکی را خریداری می‌کند.

ضایعات آهن کیلویی چند است؟

آهن نیز به مانند سایر وسایل و محصولات دیگر هر روز دارای قیمت متفاوتی است بنابراین نمی‌توان در پاسخ به سوال ضایعات آهن کیلویی چند است اطلاعات دقیقی را خدمت شما ارائه داد اما می‌توانید با کمک سایت‌های مزایده فروش ضایعات آهن که هر روزه آهن آلات و سایر ضایعات را به فروش می‌گذارند و یا می‌خرند، از قیمت‌های حدودی آن مطلع شوید.

شما می‌توانید با کمک این‌گونه سایت‌ها در خصوص قیمت  ضایعات آهن اعم از آلومینیوم، سرب، مس، مفرغ، برنج، چدن، استیل، روی و غیره اطلاعات لازم را کسب کرده و بتوانید بهترین خریدار ضایعات را در خصوص ضایعات خود پیدا کنید.

در خصوص هر یک از ضایعات نیز باید بدانید که تمامی ضایعات دارای دسته بندی هستند به عنوان مثال ضایعات آهن به صورت درجه یک، درجه دو، سوپر ویژه، سنگین، سبک و غیره دسته بندی می‌شود و قیمت خرید هر یک از آنها نیز متفاوت از دیگری خواهد بود.

بنابراین بهتر است جهت اطلاع از آخرین قیمت‌ها به سایت‌های مزایده فروش ضایعات آهن فعال در سراسر کشور مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب در شهر مورد نظر به فروش رسانید.

فروش ضایعات آهن چگونه انجام می‌شود؟

در حال حاضر فروش ضایعات آهن نه تنها به میزان کم امکان پذیر است بلکه با تناژ بالا نیز این امکان فراهم شده است. بنابراین می‌توان فروش ضایعات آهن تناژ بالا را نیز در حال حاضر به سادگی انجام داد. برخی از افراد فکر می‌کنند که فروش آهن آلات تنها از طریق افرادی که هر صبح در خیابان‌ها به جهت خرید آهن آلات مزاحم خواب و استراحت مردم می‌شوند امکان پذیر است اما لازم است این موضوع را خدمت شما عرض کنیم که در صورت فروش بدین صورت تنها می‌توانید مقداری از محصولات خود را به فروش رسانید در حالی که اگر بتوانید بهترین خریدار ضایعات را پیدا کنید می‌توانید محصولات خود را با تناز بالا به فروش رسانید.

خرید ضایعات به صورت آنلاین از سایت

پیدا کردن بزرگترین خریدار ضایعات آهن کار دشواری نیست و شما می‌توانید با کمک سایت‌هایی که در حال حاضر وجود دارند با بررسی خریدار ضایعات آلومینیوم در خصوص وسایل آلومینیومی و خریدار ضایعات پلاستیک در خصوص ضایعات پلاستیکی و سایر محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید ارتباط برقرار کرده و محصول خود را با قیمتی بسیار مناسب به فروش رسانید. شما همچنین می‌توانید در صورت فروش ضایعات آهن تناژ بالا مورد نظر خود پس از اطلاع از قیمت ضایعات آهن آن را به خریداری بفروشید که قیمت بسیار مناسب‌تری را در خصوص محصول شما پرداخت می‌کند زیرا در این صورت است که می‌توانید به سود بیشتری دست پیدا کنید.

در صورتی هم که به دلیل شغلتان یا هر دلیل دیگری قصد فروش ضایعات آهن را دارید باید پس از آگاهی از قیمت ضایعات آهن که در سایت‌های مزایده وجود دارد و برحسب میزان محصول و کیفیتی که محصولتان دارد به بررسی خریداران موجود پرداخته و از بین آنها بزرگترین خریدار ضایعات آهن که قیمت مناسبی را برای محصول شما ارائه می‌دهد انتخاب کنید.

امروزه بسیاری از شرکت های خرید ضایعات که افراد به دنبال منفعت می باشند و قصد دارند ضایعات آهن آنها را با قیمت پایین از سایر شرکت های خرید ضایعات آهن پیشنهاد کنند . شرکت ضایعات نوين این اطمینان را به شما می دهد تا بهترین قیمت در فروش ضایعات خود را تجربه کنید . خريد و فروش انواع ضايعات با قيمت عالي , بالاترين خريدار ضايعات در تهران و شهرستانها . با ما تماس بگیرید …

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
آذین در تولید کننده انواع درب و پنجره upvc در سراسر تهران و ایران با کیفیت مرغوب پذیرای سفارشات شما می باشد . ساخت انواع درب و پنجره های upvc و نصب آن در سرتاسر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 353
  • بازدید سال : 1,759
  • بازدید کلی : 4,589